Aktuality odběr novinek čtečkou RSS naše středisko na Instagramu naše středisko na Facebooku

Bojovka Turnaj Kouzelníků

Bojovka Turnaj Kouzelníků 12.11.2022, 23... že Vám tato čísla nic neříkají? Nevadí, rád Vám vše objasním. Kombinace těchto čísel je sama o sobě kouzelná, tudíž nebylo nic lepšího, než přesně v tento den zorganizovat Turnaj kouzelníků v rámci večerní bojovky v ulicích Moravské Třebové. V sobotu 12. listopadu jsme se společně sešli na turnaji v tělocvičně Základní školy U Kostela v Moravské Třebové a přivítali 20 kouzelnických škol u 23. bojovky, tentokrát na kouzelnické téma. Letos to bylo poprvé, co jsme společně navštívili svět Harryho Pottera.
Po registraci škol byly vysvětleny pravidla turnaje. Tento rok byl obměněn způsob boje, protože do bojů byla zavedena fáze přípravy boje, kdy oba týmy využívali svá naučená kouzla. Z počátku byly boje složitější, ale se zkušenostmi se našim účastníkům dařilo v soubojích čím dál tím víc.
Celý turnaj nebyl pouze o soubojích, byl samozřejmě o splnění nelehkých úkolů. Tak jako ve světě Harryho Pottera si museli kouzelníci poradit s trablemi jezerních lidí, zvládnout nástrahy bludiště a vyřešit stanoviště, kde na ně číhali tři draci. Bradavice zůstaly stát, pohár za splnění všech stanovišť bohužel nikdo nezískal. Nejblíže k dokončení všech úkolů turnaje byly Borůvky, kterým chybělo pouze zachránit paní jezera. Na konci se nám podařilo společnými silami zahnat smrtijedy a pána Zla.
Ale kdo ví, co na nás čeká příští rok… (Kulda, 23.11.2022)

Výprava 2. oddílu se Slunečnicemi

Výprava 2. oddílu se Slunečnicemi 28. října 2022 v 17:27 jsme se měli sejít na autobusovém nádraží s oddílem Slunečnic z Brněnce, kterému se bohužel o hodinu opozdil spoj do Moravské Třebové, takže jsme šli na skautský Barák sami. Po hodině se dostavily holky, které jsme radostně přivítali. Po přivítání přišlo rozdělení do kluboven a následné ubytování. Kolem sedmé hodiny nastala večeře a jednoduché prvotní seznamovačky. Jakmile se setmělo, začala Bojovka v Moravské Třebové, plná šifer a úkolů. Přišli jsme unavení na Barák a šli spát.
Ráno nás čekala snídaně v podobě domácích buchet. Okolo 10. hodiny jsme se vydali na výlet na Hradisko. Po cestě jsme hráli hru Nálet bomba medvěd. Jakmile jsme dorazili na Hradisko, začali jsme s hledáním dřeva a vařením oběda. Na oběd jsme měli kuře na kari. Po doobědvání jsme uklidili ohniště a začala velká hra zvaná Restaurace. Principem hry bylo shánění surovin pro zákazníky a následné doručení. Následoval odchod zpět na skautský Barák. Poté, co jsme chvíli vydechli, začala hra od Ádi, během které vedoucí připravili večeři. Po hře přišla večeře, po které následovalo osobní volno doprovázené hraním na kytaru a stolními hrami.
V neděli nás čekala už jen snídaně, kde jsme dojedli zbytek buchet. Bohužel úklid nám zabral víc času než jsme předpokládali, takže jsme se z děvčaty rozloučili už na Baráku a zbytek uklidili sami. (Liči, 22.11.2022)

Výprava 2. oddílu na Kvíčalku

2. oddíl na Kvíčalce Sešli jsme se v pátek „u žižkárny“, od které jsme vyrazili na Kvíčalku. U rozcestníku jsme byli zasvěceni do symbolického rámce výpravy – kolonizace exoplanety. Na Kvíčalce jsme se zabydleli v chatě. Zahráli jsme si na hřišti Rytíře. V chatě jsme si chvíli do setmění povídali a hráli Městečko Palermo. Po setmění byli kluci rozděleni na dvě skupiny. Čekala je noční plížící hra, při které si kradli kolíčky ze svých základen. Sem tam se i běhalo, ale nikdo se nezranil. Po hře jsme se uvelebili v chatě a šli spinkat.
V sobotu ráno sice byli už všichni vzhůru, ale oficiálním budíčkem byla vypalovačka na kytaru. Milan s Jonášem vedli ranní rozcvičku. Někam odběhli a když se vrátili, našli v chatě Maciho jako doktora Skalpela na zemi s roztrhnutým hrudníkem. Po snídani následovala šátková bitva. Milan se hodně chlubil tím, že má dva životy (dva šátky), ale byl vyřazen jako první, což všem udělalo radost. Po bitvě udělali kluci z klacků a celty zdravotní nosítka, aby odnesli „raněné.“ Po svačince kluky čekaly dvě další „mrtvoly“ s „prokousnutou lebkou“ a hádanka, která jim otevřela trezor se surovinami, ze kterých si na ohni v kuchyni uvařili oběd. A pro nasycená bříška nebylo nic lepšího než polední pauza. Následovala obchůzka Kvíčalky se zavázanýma očima. Vždy vedl slepé jen jeden, co viděl. Po cestě plnili úkoly na stanovištích – udělali po slepu bez mluvení velký kruh z lana, po slepu nakreslili kytaru a házeli šišky mezi dva stromy (s pomocí toho co viděl). Večer byl završen hrou, která byla lehce inspirována hrou Among us. Plnili lehké úkoly a zahajovali autodestrukce. Michal chodil kolem a ve stínech temnoty pouštěl na repráku řev „alinea“. Nakonec jsme stihli ještě jednu hru Bang! a šup do hajan.
Nedělní budíček tentokrát doprovodila klidná melodie kytary. Zabalili jsme se, uklidili chatu a vyrazili domů. Pá, pá, pá, řekli jsme pá před „žižkárnou“ a rozutekli jsme ke svým rodinám. (Liči, 21.11.2022)

Borůvky v Brně

Borůvky v BrněS Borůvkami jsme se 27. - 30. října 2022 na podzimní prázdniny vydaly do Brna. Hned po příjezdu jsme se přesunuly do Svojsíkova srubu, kde jsme celý víkend přebývaly, a šly na nákup do Lidlu. Večer jsme si společně zahrály Among us, při čemž jsme zažily spoustu legrace. Další den jsme šly na procházku do města, kde jsme potom hrály hru Yes Woman, při které jsme plnily výzvy v centru Brna, fotily se s cizími lidmi a vyměňovaly uschlý list ze stromu za nějaký jiný, hodnotnější předmět. Odpoledne jsme byly na laser game, kterou jsme si všechny moc užily. V sobotu dopoledne jsme šly do Vaňkovky, kde jsme měly krátký rozchod. Po dobrém obědě jsme navštívily Kostnici, která se nachází v brněnském podzemí, a Motýlí dům. Obojí to bylo moc super. Ráno jsme už jen uklidily a vydaly se domů. Celý výlet v Brně jsme si moc užily! (Grétka, 11.11.2022)

AKCA BACILA - deskohraní

AKCA BACILA 2022 Jako oddíl jsme se rozhodly pořádně si zahrát nějaké z mnoha našich oblíbených deskových her, co máme v našich skříňkách. Pak jsme si vzpomněly na AKCA BACILA a rozhodly jsme se ji opět hezky v plném obnovit, jelikož nám se vždy moc líbila, bavila a cíl měla přesně takový, jaký jsme chtěly. Byl to přesně ten správný nápad: rozdělit se do skupin ze všech družin, vybrat hry a udělat si mezi sebou turnaje.
Rozdělily jsme se tedy do 4 týmů a vybraly Activity, Šiki miki, Jungle speed, Twistwe, Jengu a Dobble. V každé hře jsme si postupně daly v družstvech souboj a poctivě si zapisovaly v jednotlivých hrách své výsledky. O pauze jsme se ani nemusely bát o náš hlad či chuť na něco dobrého, jelikož vedoucí si pro nás přinesly spoustu výborných buchet na nabrání sil pro další kolo a hru.
Po odehrání všech her už zbývalo jen sečíst výsledky a slavnostně vyhlásit konečné výsledky za každý tým. Rozdaly se tedy všem účastníkům diplomy a odměny a všichni se mohli pomalu odebrat domů i se pocitem dobře užitého dne jako my. A navíc si můžeme být jistí, že minimálně nové Sýkorky mají už teď dobrý základ v dekových hrách. (Nikča, 31.10.2022)